یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ |۵ صفر ۱۴۴۶ | Aug 11, 2024
المپیک پاریس

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

مدال های ایران ۲ رقمی شدند

وزیر ورزش و جوانان گفت: کاروان ورزشی کشورمان در المپیک پاریس تا به الان موفق به کسب ١٠ مدال شده که اتفاق بزرگی است. هرچند که اعتقاد داریم ظرفیت ورزش ما بیش‌تر از این است و باید توجه بیش‌تری به ورزش بانوان داشته باشیم چون بانوان نشان دادند که چقدر می‌توانند موفق باشند.هاشمی در پایان گفت: درحال حاضر تعداد ورزشکاران بانوان سازمان یافته ما از آقایان بالاتر رفته است و این نشان می‌دهد که ظرفیت‌های خوبی در ورزش بانوان وجود دارد. ما باید با رسیدگی به نیروی انسانی و این سه موضوع راهبردی به کسب مدال در المپیک‌های آینده کمک کنیم. هم‌چنین حضور قهرمانان بزرگ ما در راس فدراسیون‌های مدال‌آور باعث شده که شاهد رشد و شکوفایی ورزشکاران همچون رشته های تکواندو و کشتی باشیم.

منبع:ایسنا

اقتصاد اسرائیل رو به زوال رفت

نتایج بررسی نشان داد که ممکن است ۶۰ هزار شرکت رژیم‌ صهیونیستی تا پایان سال ۲۰۲۴ با توجه به جنگ تعطیل شوند. روزنامه عبری معاریو در ۱۰ جولای از اسرائیل به عنوان کشوری در حال فروپاشی یاد کرد که ۴۶ هزار شرکت تجاری رژیم‌صهیونیستی در نتیجه جنگ جاری و تأثیر مخرب آن بر اقتصاد مجبور به تعطیلی شدند.این عدد بسیار بالایی است که بخش‌های زیادی را در بر می‌گیرد. این گزارش می‌افزاید که آسیب‌پذیرترین صنایع، صنعت ساخت‌وساز و در نتیجه کل اکوسیستمی است که در اطراف آن فعالیت می‌کند و همه این‌ها به طور قابل توجهی آسیب دیده‌اند. بخش تجارت نیز به شدت آسیب دیده است که شامل بخش خدمات و صنایع از جمله مد، مبلمان، لوازم خانگی، سرگرمی، حمل‌و نقل و گردشگری است.در این گزارش آمده است که رژیم‌صهیونیستی در شرایطی قرار دارد که «تقریباً هیچ گردشگری خارجی وجود ندارد» و «خساراتی به کسب‌وکارها در سراسر کشور وارد شده و تقریباً هیچ بخشی از آن در امان نمانده است». حملات حزب الله به شدت بر تجارت و آموزش محلی در شمال تأثیر گذاشته است. ده‌ها هزار شهرک‌نشین مجبور به تخلیه شده اند و در ماه‌های پایانی سال ۲۰۲۳، تولید ناخالص داخلی رژیم‌صهیونیستی نزدیک به ۲۰ درصد کاهش یافت.در گزارشی از مدیران ۵۵۰ کسب و کار از بخش‌های مختلف تجاری رژیم‌صهیونیستی در مورد تأثیر جنگ بر تجارت آنها نظرسنجی کرد. ۵۶ درصد گزارش دادند که گردش مالی در تجارت خود به دلیل جنگ کاهش یافته است که رقم قابل توجهی است.

منبع:ایسنا

تکواندو سومین طلای ایران را ضرب کرد

نماینده تکواندو مثبت ۸۰ کیلوگرم کشورمان در فینال المپیک موفق شد حریف بریتانیایی خود را شکست دهد و قهرمان شود.آرین سلیمی نماینده تکواندو کشورمان در وزنه مثبت ۸۰ کیلوگرم در فینال المپیک ۲۰۲۴ پاریس به مصاف کادن کانیگهام از بریتانیا رفت و با نتیجه دو بر یک پیروز شد.جوان ۲۰ ساله کرمانشاهی کشورمان در وقت نخست با نتیجه شش بر سه از حریف شکست خورد. آرین، اما در وقت دوم بهتر کار کرد و با نتیجه ۹ بر یک مقتدرانه این وقت را از آن خودش کرد تا بازی مساوی شود.سلیمی در وقت سوم هم عالی بازی کرد و توانست پیروز و قهرمان شود.

منبع: خبرنگاران جوان

رکورد گرمای تهران ثبت شد

مدیرکل هواشناسی استان تهران گفت: رکورد گرمای هوای امسال پایتخت با ۴۲ درجه سلسیوس طی ۱۷ و ۱۸ مردادماه به ثبت رسید.مازیار غلامی افزود: پیش از این بیشترین دمای تهران در سال جاری ۴۱.۷ درجه سلسیوس بود که طی هفته اول مردادماه به ثبت رسید البته رکورد دمای تهران ۴۳ درجه مردادماه است.وی تاکید کرد: طی هفته جاری کاهش نسبی دمای هوا پیش‌بینی می‌شود البته هوا خنک نمی‌شود بلکه از شدت گرما کاسته می‌شود.

منبع:ایسنا

طرح روستای با سواد آغاز شد

معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشورگفت: ۱۰ استان کشور به صورت پایلوت برای اجرای طرح «روستای باسواد» انتخاب و طرح مذکور در آن‌ها ابلاغ و به سمت اجرایی‌شدن پیش می‌رود.غلامرضا بروجی با بیان اینکه در راستای طرح‌های تحولی سازمان نهضت سوادآموزی برای شتاب بخشی به بحث سوادآموزی در کشور تصمیم گرفته شده ۱۰ استان کشور به صورت پایلوت انتخاب و طرح روستای باسواد در آن‌ها ابلاغ و به سمت اجرایی‌شدن پیش رود گفت: بر اساس قانون، شورای پشتیبانی سواد که در هر استان به ریاست استاندار تشکیل می‌شود، اعضای همه دستگاه‌های موثر در انجام کار حضور دارند که مدیرکل آموزش و پرورش استان به عنوان دبیر جلسه است و طرح توسط فرمانداران به بخشداران و سپس به دهیاران ابلاغ می‌شود.وی با بیان اینکه مسئول اجرای طرح «روستای باسواد» دهیار هر روستایی تلقی می‌شود افزود: دهیار روستا باید از ظرفیتی که روستا برعهده‌اش گذاشته از شورای اسلامی، معلمان و مدیران حاضر در روستا، معتمدان محل و افراد با نفوذ استفاده و احصاء کند تا از افرادی که در روستا بی‌سواد یا کم سواد هستند یک بانک اطلاعاتی ایجاد شود و معاونان در ادارات کل آموزش و پرورش در بحث سواد آموزی آمار را تحویل و در سامانه سواد آموزی ثبت کنند.

منبع:ایسنا

اسلامی در انرژی اتمی ابقا شد

مسعود پزشکیان در حکمی محمد اسلامی را به معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی منصوب کرد.در حکم رئیس جمهور تصریح شده، امید است با اتکال به خداوند متعال و در چارچوب قانون اساسی، اهداف سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلی مصوب مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با رعایت منشور اخلاقی کارگزاران دولت چهاردهم و تعامل با هیئت محترم وزیران در تحقق اهداف دولت و حل مشکلات کشور مجدانه بکوشید.

منبع: شبکه خبر

ثبت اینترنتی کارت سوخت آغاز شد

مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از آغاز ثبت‌نام اینترنتی کارت‌های سوخت بنزین نوشماره خبر داد.«محمد صادقی» با اشاره به آغاز فعالیت ثبت نام اینترنتی کارت‌های سوخت بنزین نوشماره گفت: افرادی که پلاک جدید گرفته اند، می‌توانند برای دریافت کارت‌ سوخت بنزین به سامانه ثبت درخواست صدور کارت هوشمند سوخت مراجعه کنند.مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران بیان کرد: سالانه بین ۳.۵ تا ۴ میلیون نفر متقاضی دریافت کارت سوخت هوشمند هستند.

منبع:شبکه خبر

منوریل پایتخت عملیاتی نشد

احداث تراموا و منوریل در شهر تهران باید با مصوبه شورای شهر باشد.رئیس شورای شهر تهران گفت: تراموا فعلا عملیاتی نمی‌شود، چرا که مصوبه شورا را ندارد.

منبع:شبکه خبر

رمیلان هدف حمله پهپادی قرار گرفت

یک مقام نظامی آمریکایی به این شبکه تلویزیونی گفت: پایگاه نظامیان «رمیلان» در سوریه دیروز هدف حمله پهپادی قرار گرفت و خسارت‌هایی به آن وارد آمد.مسئول نظامی آمریکایی با اعلام این خبر افزود: در پی این حمله پهپادی، شماری از نیروهای آمریکایی و ائتلاف بین المللی، زخمی شدند و تحت مداوا قرار گرفتند.این مقام نظامی تاکید کرد که مسئولان نظامی همچنان در حال ارزیابی میزان خسارت‌های وارده ناشی از حمله پهپاد به پایگاه رمیلان هستند.گفتنی است که پایگاه نظامی «رمیلان» در شمال شرق استان «الحسکه» و شرق شهر مرزی «قامشلی» واقع است و بزرگ‌ترین مقر نیروهای آمریکایی در سوریه به شمار می‌آید.

منبع:شبکه خبر

آقا تهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شد

در انتخابات هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس مرتضی آقاتهرانی نماینده مردم تهران به عنوان رئیس، سیدعلی یزدی‌خواه نماینده مردم تهران به عنوان نایب رئیس اول و امیرحسین بانکی‌پور نماینده مردم اصفهان به عنوان نایب رئیس دوم کمیسیون انتخاب شدند.در این نشست علی شیرین‌زاد، نماینده مردم کرج به عنوان دبیر اول و اسماعیل سیاوشی نماینده مردم چادگان به‌ عنوان دبیر دوم کمیسیون انتخاب شدند.احمد راستینه نماینده شهرکرد نیز به عنوان سخنگوی این کمیسیون انتخاب شد.

منبع:ایرنا

کودک مشهدی ۳ بیمار را حیات دوباره داد

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اهدای عضو کودک خردسال چهار ساله مرگ مغزی ساکن مشهد به سه بیمار نیازمند عضو حیاتی دوباره بخشید. ابراهیم خالقی در این خصوص افزود: در هزار و پانصد و چهل و چهارمین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم امیرحسین حسین‌پور طبسی کودک خردسال مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان طالقانی مشهد، پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه این شهر زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.وی ادامه داد: کلیه‌های این کودک خردسال مرگ مغزی در بیمارستان منتصریه به نوجوان ۱۱ ساله ساکن فاروج و نوجوان ۱۳ ساله ساکن زاهدان اهدا و پیوند شد.مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کبد زنده یاد حسین‌پور طبسی، در بیمارستان بوعلی سینا شیراز به پسر بچه ۹ ساله ای ساکن کردستان که سال‌ها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، پیوند شد.

منبع:ایرنا

آمریکا جام فوتبال المپیک را از آن خود کرد

در فینال فوتبال زنان المپیک ۲۰۲۴ پاریس، برزیل به مصاف آمریکا رفت که این دیدار در نهایت با پیروزی پرافتخارترین تیم تاریخ المپیک با نتیجه ۱-۰ همراه بود. آمریکا بدین ترتیب برای پنجمین بار مدال طلای المپیک را فتح کرد و از سوی دیگر به روند منفی خود در این تورنمنت پایان داد.در المپیک ۲۰۲۰ و ۲۰۱۶، آمریکا موفق به رسیدن به فینال نشده بود و آخرین مدال طلای این تیم در المپیک ۲۰۱۲ بود. از سوی دیگر، برزیل برای سومین بار به فینال المپیک رسید و موفق به کسب مدال طلا نشد؛ ظاهراً سرنوشت این تیم بالاتر از مدال نقره نیست.

منبع: خبرنگاران جوان

پلنگ سیاه مازندران راهی فینال شد

رحمان عموزاد نماینده کشتی آزاد کشورمان در نیمه نهایی وزن ۶۵ کیلوگرم المپیک ۲۰۲۴ پاریس به مصاف اسماعیل موسوکایف کشتی‌گیر روسی‌الاصل مجارستان رفت که با اقتدار و در وقت نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر پیروز شد و به فینال رسید.رحمان بی رحم در حدود ۲ دقیقه و ۳۰ ثانیه موفق شد از سد قهرمان جهان عبور کند و مقتدارنه به فینال برسد.عموزاد سال گذشته در مسابقات جهانی از این کشتی گیر باخته بود و امشب توانست با انتقام به فینال برسد.

منبع: خبرنگاران جوان

وزرای دولت چهاردهم معرفی شدند

نامه معرفی وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم جهت بررسی صلاحیت و اخذ رای اعتماد در مجلس اعلام وصول شد.محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی متن نامه معرفی وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم را به شرح زیر قرائت کرد:

1- علیرضا کاظمی؛ وزارت آموزش و پرورش

2- ستار هاشمی؛ وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات

3- حجت الاسلام والمسلمین سیداسماعیل خطیب؛ وزارت اطلاعات

4- عبدالناصر همتی؛ وزارت امور اقتصادی و دارایی

5- عباس عراقچی؛ وزارت امور خارجه

6- محمدرضا ظفرقندی؛ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

7- احمد میدری؛ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

8- غلامرضا نوری قزلچه؛ وزارت جهادکشاورزی

9- امین حسین رحیمی؛ وزارت دادگستری

10- عزیز نصیرزاده؛ وزارت دفاع، پشتیبانی و نیروهای مسلح

11- فرزانه صادق؛ وزارت راه و شهرسازی

12- سیدمحمد اتابک؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت

13- حسین سیمایی صراف؛ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

14- سیدعباس صالحی؛ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

15- اسکندر مومنی؛ وزارت کشور

16- سیدرضا صالحی امیری؛ وزارت میراث فرهنگی و گردشگری

17- محسن پاک نژاد؛ وزارت نفت

18- عباس علی آبادی؛ وزارت نیرو

19- احمد دنیامالی؛ وزارت ورزش و جوانان

هک کارزار انتخاباتی ترامپ رد شد

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل ادعاها درباره نقش تهران در هک کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا را رد کرد.نمایندگی جمهوری اسلامی ایران درباره گزارش تارنمای پولیتیکو پیرامون هک کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ و دستیابی به اسناد، گفت: «ما اعتباری برای این اخبار قائل نیستیم. دولت ایران هیچ هدف و انگیزه‌ای برای دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا ندارد.»تارنمای خبری پولیتیکو ادعا کرده است که شروع به دریافت ایمیل‌هایی از یک حساب ناشناس کرده که حاوی اسنادی از عملیات داخلی کارزار انتخاباتی ترامپ است.استیون چونگ، سخنگوی کارزار انتخاباتی ترامپ نیز در بیانیه‌ای مدعی شد: «این اسناد به طور غیرقانونی از منابع خارجی که با ایالات متحده خصومت دارند به دست آمده و هدف آن مداخله در انتخابات ۲۰۲۴ و ایجاد هرج و مرج در فرآیند دمکراتیک کشور ماست.»

منبع: خبرنگاران جوان

شهداد رکورددار گرم‌ترین ایستگاه هواشناسی کشور شد

کارشناس هواشناسی استان کرمان گفت: از روزهای اول مردادماه و برای بیست و یکمین روز متوالی شهداد رکورددار گرم‌ترین صبح در بین ایستگاه‌های هواشناسی کشور بود.مریم سلاجقه با بیان اینکه از روزهای اول مردادماه تا امروز شهر شهداد در استان کرمان رکورددار گرم‌ترین صبح در بین ایستگاه‌های هواشناسی کشور بود، اظهار داشت: صبح امروز هم شهداد با حداقل دمای 37 درجه گرم‌ترین صبح را برای بیست و یکمین روز متوالی در سطح کشور داشت.وی با اشاره به اینکه روز گذشته هم شهر شهداد با حداکثر دمای 49 درجه گرم‌ترین دما را در بین ایستگاه‌های هواشناسی کشور تجربه کرد، ادامه داد: ما همچنان پایداری هوای گرم را در سطح استان کرمان داریم.کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان، ادامه داد: هر چند که این روزها از شدت هوا گرم در ساعات اولیه صبح کاسته شده است، اما همچنان مردم استان کرمان روزهای نسبتاً گرمی را پشت‌سر می‌گذارند.وی با اشاره به اینکه روز گذشته شهرهای انار و رفسنجان در شمال استان کرمان دماهای 43 درجه را تجربه کردند و دمای هوا در شهر کرمان حداکثر به دمای 40 درجه رسید، گفت: گرمای هوا تا روزهای پایانی هفته در استان کرمان ادامه دارد.

منبع:تسنیم

سپاه اخلال گران کلان آرد را به دام انداخت

فرمانده سپاه ورامین از ضربه اطلاعات سپاه به شبکه انحراف و اخلال کلان آرد و مایحتاج عمومی در این شهرستان خبر داد. سرهنگ پاسدار مهدی امینی گفت: عوامل یک شبکه انحراف و اخلال کلان آرد یارانه‌ای و مایحتاج عمومی مردم توسط مأمورین اطلاعات سپاه در ورامین دستگیر شدند.وی افزود: شبکه ای از افراد سودجو که اقدام به عرضه آرد خارج از شبکه رسمی نموده و در این مسیر سود کلانی به دست آوردند زیر ضربه اطلاعات سپاه ورامین قرار گرفتند.فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین (ع) ورامین اظهار داشت: هرگونه فعالیت افراد سود جو برای ایجاد ناامنی اقتصادی تحت اشراف سازمان اطلاعات سپاه بوده و در صورت هرگونه تخلف برابر قوانین و مقررات با افراد برخورد خواهد شد.امینی در پایان خاطرنشان کرد: ستاد خبری ۱۱۴ سازمان اطلاعات سپاه آماده دریافت گزارشات مردم شریف شهرستان ورامین است.

منبع:مهر

تصادف زنجیره ای سواد کوه را مسدود کرد

تصادف زنجیره ای ۱۹ خودرو در جاده سوادکوه پنج مصدوم داشته است.طبق اعلام جمعیت هلال احمر مازندران، وقوع تصادف زنجیره‌ای ۱۹ خودرو در جاده سوادکوه سبب مصدومیت پنج نفر و انتقال آنان به بیمارستان رازی قائمشهر شده است.در این حادثه چهار خودرو پراید، ۲ خودرو اچ سی کراس، ۲ خودرو وانت نیسان، چهار خودرو پژو پارس، یک خودرو ساینا، یک خودرو پژو ۴۰۵، یک خودرو پژو ۲۰۶، یک خودرو ام وی ام، یک خودرو دستگاه تریلی ولوو، یک خودرو کامیونت جک و یک خودروی پژو ۲۰۷ با یکدیگر برخورد کردند.

منبع:مهر

نور راهی آمریکا شد

فیلم کوتاه «نور» به کارگردانی علیرضا سعدی و تهیه کنندگی همایون فرساد در ادامه حضور جهانی خود، در بخش رقابتی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فلت‌لند آمریکا حضور پیدا می‌کند.در جشنواره بین‌المللی فلت‌لند آمریکا، فیلم‌ها در بخش‌های کوتاه، بلند و مستند به رقابت می‌پردازند و بیست و یکمین دوره این جشنواره ۵ تا ۷ مهر برابر با ۲۶ تا ۲۸ سپتامبر در تگزاس آمریکا برگزار می‌شود.

منبع:مهر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha